Když si koupíte nový mobil, jistě máte radost a s vaší novou „hračkou“ se rádi seznamujete krok za krokem. V nestřeženém okamžiku vám však mobil upadne na zem, odlomí se zadní kryt, poškodí se nabíjecí konektor a praskne čelní ochranné sklo. Právě ve chvíli, kdy máte v mobilu uložené vaše fotky. Na takové události se nemusí vztahovat záruční oprava, a pokud již záruční doba uplynula, nemůžete u prodejce uplatnit vůbec žádný nárok.
Jak je to s dostupností náhradních dílů
Víte o tom, že kromě prasklého předního skla je možné vyměnit i vadný dotykový displej? Někdy se také pokazí jen funkce displeje a sklo je neporušené, jindy se poškodí displej i sklo, v jiných případech praskne pouze sklíčko a displej zůstane v pořádku. Na všechny tyto případy je pamatováno ve značkových, ale i neznačkových servisech, které se zabývají opravami výpočetní techniky, tedy i tabletů a mobilních telefonů.
V tomto směru mají jistou výhodu ti z vás, co vsadili na výrobce Samsung, ten totiž pamatuje na tzv. „zadní kolečka“ a své zákazníky nenechává na holičkách, jak se to může stát u jiných značek. Počítá s tím, že právě skelet mobilního telefonu je jeho nejzranitelnější součástí, neboť je v mnoha případech v neustálém kontaktu s lidskou obsluhou. U moderních elektronických spotřebičů a přístrojů je známo, že právě elektronika vykazuje velmi dlouhou životnost, takže tyto výrobky jsou i po mnoha letech sice funkční, ale technicky bohužel zastaralé. Pokud ovšem vsadíte na výkonnější (a samozřejmě také dražší) typ mobilu, s velkou pravděpodobností nebude tak rychle „stárnout“ po technické stránce, jako levné modely.
Výrobce Samsung si toto zřejmě dobře uvědomuje a tak nabízí svým klientům dostupné náhradní díly a pozáruční servis tak, aby nebylo nutné investovat znovu vysoký obnos do nového telefonu, když stačí pouhá výměna skla Samsung Galaxy A5 2017, případně displeje, zadního krytu, baterie, reproduktoru nebo USB nabíjecího konektoru.